Acties rondom Hollands Beste Bloemstylist

In het afgelopen weekend is er op diverse plekken in het land aandacht gevraagd voor het tv-programma Hollands Beste Bloemstylist en de daaraan gekoppelde ‘Boeket van de Week’-campagne.

Het doel van de promoties is om extra bekendheid voor het programma en het Boeket van de Week te realiseren en de afzet van bloemen en planten een impuls te geven.
In drie drukbezochte winkelcentra (in Amstelveen, Rijswijk en Hoofddorp) zijn afgelopen zaterdag duizenden gerbera’s uitgedeeld aan voorbijgangers. Gerbera stond zondag centraal in het programma. Door voorbijgangers werd deze actie erg gewaardeerd.
Het decor van het nieuwe SBS6-programma ’Thuis op zondag’ was aangekleed met diverse bloemen en planten. Daarnaast schoof Hollands Beste Bloemstylist-presentator Kees Tol aan tafel bij de presentatoren om over het programma te vertellen.

Meer kijkers
Na een voorzichtige start vorige week trok de tweede uitzending van Hollands Beste Bloemstylist beduidend meer kijkers. In totaal keken 455.000 mensen naar de tweede aflevering. Dit is exclusief kijkers van de herhalingen en van uitgesteld kijken. De verwachting is dat de kijkcijfers in de komende weken verder zullen stijgen.

Boeket van de Week-campagne
Samen met FloraHolland en Bloemenbureau Holland heeft VBW gekoppeld aan Hollands Beste Bloemstylist de Boeket van de Week-campagne ontwikkeld die VBW-leden de mogelijkheid geeft om in te haken op het tv-programma. Het boeket wordt wekelijks opgebouwd rondom een andere hoofdbloem. Ruim vijfhonderd bloemisten nemen aan de campagne deel en ondersteunen de actie op de winkelvloer.

Bron en foto: VBW

De Gerbera-actie leidde tot veel vrolijke gezichten.