Bloemenagenda verleidt consument tot kopen

FloraHolland en Bloemenbureau Holland (BBH) hebben de Bloemenagenda geïntroduceerd. Het doel is de consument te verleiden meer bloemen te kopen.

De Bloemenagenda is een initiatief van BBH, VBW en FloraHolland. De agenda biedt de consument het verhaal van de bloem van die maand, evenals combinaties met andere bloemen, beelden en inspiratie.
In 2014 worden twaalf bloemen uitgelicht, gesorteerd op het seizoen waarin ze verkrijgbaar zijn en wanneer ze actueel zijn in de beleving van de consument. De keuze voor de bloemen is gemaakt op basis van populariteit, beschikbaarheid en het belang van telers en handel.

Inspireren
Vanaf het begin worden er business-to-businessacties voor de verschillende bloemen uitgevoerd. De agenda wordt verbonden aan telers, productgroepen, produktspecifieke promotiecampagnes en andere belangengroepen. Bloemenbureau Holland, VBW en FloraHolland willen met de Bloemenagenda de verschillende schakels in de keten inspireren, informeren en verrassen met bloemen en hun verhaal.
De consument kan de agenda vinden op de website mooiwatbloemendoen.nl en de informatie delen via sociale media. Kopers en bloemisten worden geïnformeerd via VBW (‘Mijn Bloemist’) en via de website van FloraHolland.
Deze maand staat ranonkel op de agenda; volgende maand staat gerbera centraal.

Bron: FloraHolland