Bloomon wijzigt strategie en start met losse online verkoop

    Als aanvulling op het bezorgen van bloemen op abonnementsbasis lanceert bloomon een online floral shop. Deze nieuwe webshop biedt een assortiment van verse bossen en droogbloemen in verschillende stijlen.

    Bloomon wijzigt haar koers van een abonnementenservice naar online bloemist. Waar altijd het abonnementsmodel centraal stond om het mensen zo makkelijk mogelijk te maken, breidt de service nu verder uit met de verkoop van losse boeketten en andere bloemencadeaus.

    Bart Troost, CEO bloomon: ‘Vorig jaar zijn we gestart met de losse verkoop van een enkel boeket – de cadeaubos. Dat bleek succesvol. We zien dat er een grote groep potentiële klanten is die onze stijl heel mooi vindt én op elk moment bloemen wil kunnen bestellen en laten bezorgen, voor zichzelf of als cadeau. Met de lancering van onze floral shop zijn wij nu een online bloemist die er op alle momenten voor de klant is.’

    Bloomon heeft de ambitie om de flora shop net zo groot te laten worden als de abonnementenservice. Hoeveel omzet zij draaien en hoeveel abonnementen er zijn afgesloten, daar doen zij geen uitspraken over.

    Bloomon geeft aan dat deze groeiambitie voor telers meer afzet kan gaan betekenen. Bloomon blijft de nauwe samenwerking voortzetten.

    guest
    0 Reacties
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties