’Bol.com biedt kansen voor tuincentra’

    „Er is een enorme groei van in de verkoop van levend groen via digitale platformen”, zegt Jan Willem Lijnes van Bol.com. Hij ziet daarin kansen voor tuincentra.

    Vorig jaar liet de verkoop van levend groen via Bol.com een groei zien van 127%. „We verkopen nu zelfs echte kerstbomen via ons platform. Dat is een product waarvan we een paar jaar geleden allemaal dachten dat consumenten die alleen persoonlijk zouden willen uitzoeken”, aldus Lijnes.

    Jan Willem Lijnes van Bol.com: „Platformen zijn geen bedreiging voor tuincentra.”         Foto: Ron Barendse

    Hij zegt verder dat platformen als Amazon, Marktplaats, Alibaba of Bol.com geen bedreiging zijn voor tuincentra. „Een fysieke winkel en online aanwezigheid op een platform versterken elkaar.”

    Lijnes was een van de sprekers tijdens Tuinzaken Retail Experience (TREx) dat op 12 en 13 februari in Vijfhuizen werd gehouden. Lees een verslag van de beurs in De Boomkwekerij 5. Deze ligt vanaf 28 februari bij abonnees op de mat. U kunt het artikel ook lezen in het digitale magazine (met inlog).

     

    guest
    0 Reacties
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties