De magnetische werking van Adidas: klant centraal zetten

    Donderdag 7 juni vond de HortiHero Arena plaats. Het thema van de middag was: Hoe word je een magneet? Volgens Adidas door samen te werken en het oplossen van problemen. Volgens Rob Baan hebben vooral zijn verhalen over het product en gezondheid een magnetische werking gehad.

    Gerben Tegenbosch van Adidas gelooft in samenwerking. Zo heeft het sportmerk een aantal ambassadeurs, zoals voetballer Messi . „Ze halen geen grote omzetten binnen, maar hiermee willen we laten zien dat we de creatie van buitenaf halen en mee willen denken”, aldus Tegenbosch.

    Foto: HortiHeroes

    Adidas werkt samen met partners om innovatief te blijven. „Je kunt het vaak niet zelf. Wij zijn continue aan het bekijken hoe we het beter kunnen doen.” Tegenbosch geeft aan dat het daarbij vooral om de klant draait. „Het gaat om problemen oplossen. Daar moet de focus op liggen. Klanten moet je er bij betrekken en sparren. Bij ons in het bedrijf is iedereen verplicht om twee klanten per week te bellen”

    Rob Baan geeft aan dat hij vooral veel bereikt heeft door te vertellen wat zijn cressen doen. „Ik richtte mij op de topgastronomie. Ik heb heel veel met koks gepraat en de verhalen verteld”, aldus Baan. In het verleden zat daar nog de handel tussen, maar dat werkte volgens Baan niet optimaal, omdat zij het verhaal minder goed kunnen overbrengen. Dat is de reden waarom Koppert Cress de keten omgedraaid heeft. „Het gaat dus om vraag creëren bij de koks. Ik heb journaals geschreven, stond op elke beurs. Ik draai er vierhonderd per jaar. Je krijgt er platvoeten van, maar het werkt wel. Je moet het verhaal overbrengen. Als je kwekers in de kas treft, praten zij vol passie over hun product. Zodra ze de dam over zijn, houdt het op. De Nederlandse tuinbouw heeft een prachtig verhaal in handen. We hebben een gave boodschap. Storytelling kan absoluut als magneet werken.”

    guest
    0 Reacties
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties