Bloem en Blad Bloemen en planten Dijk van Dijk presenteert nieuw eigen Hydrangeamerk

Dijk van Dijk presenteert nieuw eigen Hydrangeamerk

0

Kwekerij Dijk van Dijk presenteert vanaf deze week haar Hydrangea-assortiment onder het nieuwe eigen merk Dijk van Dijk. Een duurzame verpakking en bijpassende POS-presentatie voor bloemisten en tuincentra moeten de consument gaan verleiden de hortensia’s van deze ‘meesterkweker’ te gaan kopen.

Dijk van Dijk heeft zijn bijzondere en exclusieve hortensia’s de naam Masterpieces gegeven. Zo is de Magical een Masterpiece: een hortensia die lang bloeit en constant van kleur verandert. Je koopt hem in blauw of roze en in 150 dagen tijd verandert hij naar groen en uiteindelijk donkerrood.

De kwekerij wil samen met haar ketenpartners meer rendement halen uit het hortensiaschap. ‘Hydrangea is voor bloemisten en tuincentra een belangrijk product. De plant pronkt in de top 7 binnen de kamerplantencategorie. Daarnaast blijkt uit internationaal onderzoek van Royal FloraHolland dat de consument zeker twee euro meer wil betalen voor een ‘normale’ hortensia dan dat nu gevraagd wordt. Ook onze ervaring leert dat prijssegmentering binnen het schap een hogere marge en vaak ook een hogere omloopsnelheid tot gevolg heeft. Daarom willen we met ons nieuwe merk nog meer inspelen op segmentering en daarnaast de hortensia top of mind maken bij een bredere, jongere doelgroep. Een merkbeleving over verwondering van de natuur, duurzame (cadeau)verpakkingen, een lookbook aan de Masterpieces en schappresentaties vol inspiratie en tips over de verzorging en een uitgekiende social media strategie, moeten hier aan bijdragen’, aldus het bedrijf.

Minder plastic

Dijk van Dijk levert de hortensia’s standaard zonder plastic hoezen en -trays. Hiermee bespaart het bedrijf 35.536 kilo plastic op jaarbasis. De kwekerij hoopt hiermee de sector te stimuleren beter naar de duurzaamheid binnen de gehele keten te kijken.

In de week van 28 januari tot 1 februari zijn geïnteresseerden welkom om kennis te maken met de visie van Dijk van Dijk en het nieuwe merk.

Bron en foto’s: Dijk van Dijk

Reageer op dit artikel

Laat als eerste een reactie achter.

avatar