Eric Moor: ‘Het is tijd voor nieuwe, trendy modellen’

Sion Orchids organiseerde 11 juni het Exclusive Flower Dinner voor haar binnen- en buitenlandse klanten. In het Sion Trend Lab liet het veredelingsbedrijf zien hoe je phalaenopsis voor verschillende segmenten interessant kan maken, vertaald naar de laatste trends.

In het nieuwe Sion Trend Lab zijn noviteiten en verschillende toepassingen met orchideeën te zien. De verschillende kamers zijn ingericht in samenwerking met Sandra Könings: zij heeft de presentatie naar de trends voor 2019-2020 vertaald. „We willen in ons Trend Lab onze klanten niet alleen vanavond, maar jaarrond inspireren met nieuwe rassen, toepassingen en concepten. De witte tweetakker kennen we allemaal. Het is tijd voor nieuwe, trendy modellen en toepassingen”, aldus Eric Moor. Het komende jaar zullen er in het Sion Trend Lab nog drie andere trends gepresenteerd worden.

Eric Moor geeft aan dat phalaenopsis nog steeds in zwaar weer zit.  „We hebben te lang en te veel van hetzelfde geproduceerd. Al moet ik zeggen dat er verschillende geluiden op te tekenen zijn. Bij buitenlandse klanten is de stemming positiever. Zij snappen niet waar ik het over heb.”

Het bedrijf stelt dat het belangrijk is te segmenteren en duidelijke keuzes te maken. Ook Sandra Könings spoorde de gasten aan om een stapje verder te gaan. „We moeten met z’n allen stappen zetten, maar je kunt zelf bepalen hoe hard je gaat. In principe zit elke teler aan de top, vooral wat kwaliteit betreft. Het is nu zaak om net dat stapje hoger te gaan en te zorgen dat jij je onderscheidt. We moeten kiezen, inspireren en niet allemaal hetzelfde doen”, aldus Könings.

De trend ‘Dream Orchids’. Zachtheid en pastellen voeren hier de boventoon.
Glam Orchids draait om luxe. Niet alleen goud, maar ook zilver.
Je ziet veel karton, maar dat mag volgens Sandra Könings best met iets meer kleur.
Bij de trend Orchids Boost zie je heel veel kleur en strepen. Geschikt voor bouw- en supermarkten.
guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties