Vakblad voor de Bloemisterij Corona #Flowers4oxygen: ‘geen hand, maar een bloemetje of plant’

#Flowers4oxygen: ‘geen hand, maar een bloemetje of plant’

0

Flowers4oxygen is een nieuw initiatief dat consumenten ertoe wil bewegen om vooral een bloemetje of plant te blijven kopen. Zij spelen in op de positieve effecten van bloemen en planten.

Planten zijn bewezen luchtzuiveraars, zorgen voor een beter binnenklimaat en verbeterde ademhaling. Daarnaast zorgen bloemen voor minder angst en stress. #Flowers4oxygen wil deze boodschap internationaal verspreiden. De initiatiefnemers zeggen daarbij: geef geen hand, maar een bloemetje of plant.

#Flowers4oxygen laat zich komende periode vooral op social media horen en hoopt dat iedereen de hashtag gaat gebruiken. „We willen bloemen en planten second top-of-mind laten zijn. Allereerst gaat het natuurlijk om gezondheid en financiën, maar hopelijk blijven consumenten ook aan bloemen en planten denken. In deze moeilijke tijd willen we heel graag een positief geluid laten horen”, zegt Marcel de Romph.

Dit weekend wordt er gewerkt aan een speciaal kunstwerk op het terrein van Keukenhof. Twee levensgrote longen worden stukje bij beetje gevuld met bloemen en planten. Styliste Sarah Dikker is hierbij betrokken. De Romph: „We willen met dit kunstwerk vooral plezier en gezondheid uitstralen.”

#flowers4oxygen is een initiatief van veel verschillende bedrijven. Floral Trade Group is erbij betrokken, kwekers, transporteurs en verschillende mediabureaus.

Cindy van der Zwet
Is redacteur Markt & Trends bij het Vakblad voor de Bloemisterij. Zij schrijft onder meer over de afzet, marketing en digitalisering.

Reageer op dit artikel

avatar