De Boomkwekerij Markt Fotoreportage: Marketing op IPM 2017

    Fotoreportage: Marketing op IPM 2017

    0

    De internationale sierteelt trok afgelopen week massaal naar de IPM om de nieuwste producten en verkoopondersteunende materialen te bewonderen. Een overzicht in vogelvlucht.

    Foto’s: Ron Barendse

    • Landgard introduceerde dit Mouse-concept gericht op kinderen.

    • Ook riep Landgard een databank voor fotomateriaal in het leven.

    • Bijvriendelijke rozen van Tantau.

    • Een ander Landgard-concept is Vintage Garden. Onder andere lavendel en roos worden hierin gebruikt.

    • Zu Jeddeloh pakte uit met BrazelBerries. De Jong Plant uit Boskoop brengt deze vanaf dit jaar op de Nederlandse markt.

    • Een schap met verschillende hoogten verhoogt de verkoop in sommige gevallen met 300% ten opzichte van gangbare verkooptafels. Dat zei Michael Loots van Forever&Ever.

    • Op de beurs had een behoorlijk aantal bedrijven aandacht voor local-for-local, zoals bij Landgard waar Deutsche Gartnerware wordt gepromoot.

    • Voor sommige deelnemers is niet local-for-local, maar juist een grotere markt het doel.

    • De Franse deelnemers deden collectief aan branding van hun land. Die chauvinistische Fransen toch...

    • Nou vooruit, Nederland kan er ook wat van.

    • Deze Salix viel net naast de hoofdprijs bij de Show Your Colours Award.

    • Etiketten van steenpapier zijn volgens de makers veel duurzamer dan veel nu gebruikte etiketten.

    Ron Barendse
    Ron Barendse is sinds 2009 vakredacteur bij De Boomkwekerij. Hij schrijft onder andere over markt & afzet en personeel & organisatie.