De Boomkwekerij Impact promotie door Perennial Power neemt toe

    Impact promotie door Perennial Power neemt toe

    0

    De promotie van Perennial Power krijgt een steeds grotere impact. Het aantal publicaties in bladen en op websites groeit zienderogen en ook de website van Perennial Power krijgt meer bezoek. Dat blijkt uit de presentatie van de resultaten over het afgelopen jaar. De deelnemers aan Perennial Power kwamen donderdag 26 oktober bijeen in Honselersdijk. Daar vergaderden ze en namen een kijkje in een moderne tomatenkwekerij.

    Perennial Power telt nu 46 deelnemers. Bij de bijeenkomst in Honselersdijk waren enkele belangstellenden aanwezig, wat de groep vaste plantenkwekers die met elkaar dokken voor de promotie de hoop geeft dat dit aantal verder zal groeien. De groep werkt aldoor aan werving en besprak in Honselersdijk ook de mogelijkheden om nieuwe leden te vinden in het buitenland.

    Thema’s

    In het eerste half jaar van 2017 is het aantal publicaties dat voortvloeit uit de promotie die Perennial Power via iBulb rondstuurt ruim verdrievoudigd ten opzichte van 2016. Het bezoek aan de website nam in die periode met 62% toe. Op de website is achtergrondinformatie over vaste planten te vinden. De ambitie is de site uit te laten groeien tot een platform waar iedereen informatie over vaste planten gaat zoeken.

    Anne Verdoes van iBulb, die de promotieacties uitvoert in opdracht van Perennial Power, legde uit dat promotie wordt gemaakt aan de hand van thema’s. En die thema’s worden gekozen aan de hand van woorden waar consumenten op internet naar zoeken. Schaduwplanten bijvoorbeeld, of siergrassen. De promotie wordt zo dus afgestemd op de vraag naar informatie van consumenten. En dat verklaart ook waarom veel van de promotie focust op de gebruikswaarde van de planten. Dat is waar consumenten in zijn geïnteresseerd.

    Voor 2018 wordt de promotie in de vorm van persberichten en nieuwsbrieven voortgezet. Thema’s die aan de orde zullen komen zijn onder andere winterharde planten, tuinplanten, schaduwplanten en snoei. Ook worden nieuwsbrieven verstuurd naar partijen actief op de institutionele markt. Daarin wordt de nadruk gelegd op de positieve effecten van vaste planten op het leefklimaat. Thema’s voor 2018 zijn voor dit marktsegment rotondes en verticale beplanting.

    Lodewijk Hoekstra

    De afgelopen periode heeft de promotieorganisatie drie video’s laten maken in samenwerking met Lodewijk Hoekstra. „Wordt Hoekstra nu het gezicht van Lodewijk Hoekstra?”, vroeg een deelnemer van Perennial Power zich af. „Ik vind het dan namelijk minder geloofwaardig overkomen.” Voorzitter Aad Vollebregt legde uit dat voor Hoekstra is gekozen op basis van een zakelijke offerte. Daarnaast is het wel iemand die bekendheid geniet, een fan is van vaste planten en ervaring heeft met het maken van filmpjes. Maar het is niet afgesproken dat hij ‘het gezicht’ van de organisatie wordt.

    Voor 2018 is Perennial Power van plan om de bestaande drie video’s met nasynchronisatie geschikt te maken voor inzet in het buitenland. Dat zal in verschillende talen gebeuren.

    Tot slot is de promotieorganisatie van plan om de website uit te breiden met een Pools deel. Polen is een belangrijke groeimarkt voor de afzet van vaste planten.

    Wim du Mortier
    Wim du Mortier, coördinator Hortipoint Mediaproducties

    Reageer op dit artikel

    avatar