Inspiratie voor de feestdagen bij Plantion

Bijna 50 medewerkers van bloemenwinkels lieten zich dinsdagavond 12 november bij Plantion inspireren voor de feestdagen en wintermaanden. Styliste Helene Verhoeff gaf workshops met tips voor etaleren en arrangeren, met Hippeastrum en Poinsettia in de hoofdrol. Greet van der Veen van Style and Sugar verzorgde een masterclass over influencermarketing via Instagram.

Na binnenkomst ontvingen deelnemers aan Vier de Winter eerst een quickscan van hun social-mediagebruik van onlinespecialist Jeroen Tabbernee. Daarna liet Helene Verhoeff tijdens haar workshop ‘Het belang van etaleren’ aan de hand van ingerichte stijlkamers zien dat er met de klassiekers Hippeastrum en Poinsettia veel meer mogelijk is dan je zou denken. ‘Combineer Poinsettia eens met Asparagus of Eucalyptus voor een moderne uitstraling. Hippeastrum verkoop je ook nog na de kerst als je hem anders positioneert. Zet geen dichte bloemen in je etalage maar bloeiende, zodat je klant alvast ziet wat het gaat worden. Verrassen is verleiden is verkopen!’

Met deze do’s and don’ts van het etaleren vers in het hoofd gingen de deelnemers vervolgens zelf aan de slag. In korte tijd resulteerde dat in verrassende arrangementen.

Minder geld, meer effect

Bij Plantion kunnen kopers en kwekers een opleiding social media volgen. In het verlengde daarvan nam influencer Greet van der Veende deelnemers mee in de mogelijkheden van Instagram. ‘Vroeger moest een bedrijf dure advertenties in kranten en tijdschriften plaatsen. Voor veel minder geld en meer effect zoekt u samenwerking met een influencer op Instagram.’ Sommige deelnemers raakten de draad kwijt bij het horen van alle mogelijkheden op het sociale platform. ‘Helemaal niet erg. Het is gewoon een kwestie van starten en dan gaat het zeker lukken’, stelde Greet de aanwezigen gerust.

 

Bron: Plantion | Foto’s: VVB Van Bree

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties