Jaarlijkse onderzoek Telefoonboek.nl: klanten tevreden over bloemenwinkels

    Telefoonboek.nl doet jaarlijks onderzoek naar hoe klanten oordelen over bedrijven, waaronder bloemenwinkels. Uit de resultaten van dit jaar blijkt dat bloemisten over het algemeen goed beoordeeld worden: ze krijgen een 8,1 als rapportcijfer.

    Op Telefoonboek.nl kunnen klanten terecht voor contactinformatie van bedrijven, zo ook voor informatie over een bloemist. Daarnaast kan een bezoeker ook een beoordeling en een geschreven review over zo’n bloemist achterlaten. De beoordeling levert een cijfer op, op basis van de algemene indruk, de service en de prijs/kwaliteitverhouding van de bloemist. Aan sommige beoordelingen wordt door de bezoeker een geschreven review toegevoegd. Hierin geeft de bezoeker een toelichting van het cijfer en soms ook extra informatie. Over bloemisten zijn op Telefoonboek.nl door bezoekers 1087 reviews achtergelaten. Het grootste gedeelte, namelijk 850 reviews, is positief. De positieve beoordeling van de Nederlandse bloemist blijkt ook uit het cijfer dat de bloemisten krijgen, namelijk een 8,1.

    Service vaak positief

    Wat veruit het vaakst wordt genoemd (218 keer) in de reviews, is dat de bloemisten goede service leveren aan klanten. Daarnaast zijn veel klanten (191) tevreden over de vriendelijkheid van het personeel. Een voor de hand liggende veel genoemde opmerking (184 keer) is dat de bloemen, boeketten of planten zo mooi zijn. Ook werd 162 keer gecomplimenteerd over de goede kwaliteit van de bloemen en werd 102 keer tevredenheid uitgesproken over de goede prijs of prijs/kwaliteitverhouding. Ook werd de mooie winkel genoemd (92 keer) en de vakkundigheid (66 keer).

    Kwaliteit soms negatief

    Een veel kleiner deel van de reviews (21,8%) over bloemisten in Nederland is negatief, namelijk 237 reviews. Een aantal klachten komt herhaaldelijk voor. Klanten klagen het vaakst over de kwaliteit van de producten die de bloemenwinkels aanbieden, namelijk 73 keer. In die 73 reviews wordt 50 keer genoemd dat het boeket er bij aanschaf al oud uitzag of dat het na een paar dagen al verwelkt was. Ten tweede werd vaak genoemd (62 keer) dat de service die de bloemisterijen leveren soms niet goed is. Klanten specificeerden bijvoorbeeld dat wanneer een boeket snel oud geworden was, de bloemist niet bereid was een nieuw boeket te geven. Ook werd er 59 keer ontevredenheid geuit over de onvriendelijkheid van het personeel van de bloemenwinkel. Tevens noemden klanten regelmatig (31 keer) dat de (telefonische) bereikbaarheid van de bloemisten te wensen over liet. Ten slotte werd 16 keer genoemd dat de bloemist te duur was of dat de prijs/kwaliteitverhouding niet in orde was.

    Algemeen oordeel

    Over het algemeen vindt de bezoeker van Telefoonboek.nl het vooral belangrijk dat de bloemist goede service levert en dat het personeel vriendelijk is. Ook vinden klanten het belangrijk dat bloemen en planten er mooi uitzien en dat de bloemen niet van slechte kwaliteit zijn.

    Bron: Telefoonboek.nl | Foto: Shutterstock.com

     

    guest
    0 Reacties
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties