De Boomkwekerij Nieuws Kans op publiciteit bij De Grote Tuinverbouwing

Kans op publiciteit bij De Grote Tuinverbouwing

0

Telers en veredelaars van tuin- en perkplanten maken kans op publiciteit voor hun product in het tv-programma De Grote Tuinverbouwing op SBS-6. Tot en met 7 juni kunnen ze meedoen aan de online-verkiezing van de ‘parel van 2020’. De hoofdprijs: product placement, zoals dat in marketingtermen heet.

Vanwege de coronamaatregelen kunnen zowel de Flower Trials als de parelactie dit jaar niet fysiek plaatsvinden. Daarom een online actie voor gratis publiciteit in het tv-programma van SBS-6. Ivo Putman. „We zoeken de mooiste noviteit of het meest bijzondere product dat iedere consument in zijn of haar tuin zou moeten hebben.”

Parelactie begon in 2019

In 2019 gingen de presentatoren Rob Verlinden en Ivo Putman van De Grote Tuinverbouwing samen met marketeers van Pull Position langs verschillende locaties van de FlowerTrials. De meest bijzondere tuin- en perkplanten konden meedoen aan de zogenoemde parelactie. De prijs was product placement, ofwel reclama-zendtijd, voor de top drie in De Grote Tuinverbouwing. Dat waren petunia-achtige BeautiCal (kruising van petunia met  calibrachoa) van Sakata, de potzonnebloemen SunBelievable ‘Brown Eyed Girl’ van Beekenkamp en de Clematis Little Lemons van Plantipp.

Tv-tuinman Rob Verlinden met de winnaar van de parelactie in 2019: De BeautiCal van veredelaar Sakata. Het is een kruising van petunia met calibrachoa.

Inschrijven kan tot 7 juni

Telers en veredelaars van tuin- en perkplanten hebben tot en met 7 juni 2020 de mogelijkheid om zich in te schrijven voor de parelactie. Dit kan door de productnaam, minimaal drie Unique Selling Points (USP’s) en een paar (sfeer)beelden te sturen naar Iris de Smet van Pull Position via iris@pullposition.nl of door het online formulier in te vullen (inloggen met Google account vereist).  

Uiterlijk 19 juni worden de winnaars, gekozen door De Grote Tuinverbouwing en Pull Position, bekendgemaakt. In de aanloop naar deze datum zal er online aandacht worden gegeven aan de verschillende kanshebbers op de hoofdprijs.   

 

Hans Neefjes
Hoofdredacteur Hans Neefjes is sinds december 1999 werkzaam bij het Vakblad voor de Bloemisterij.

Reageer op dit artikel

avatar