Kom in de Kas staat steviger in zijn schoenen

    Twee jaar geleden stond Kom in de Kas op de tocht. Die situatie kan zich altijd voordoen, maar niet zo snel meer, aldus landelijk voorzitter René van Dop. „Als evenement moet je je continu bewijzen. En daar waren, zijn en blijven we continu mee bezig. We gaan niet op onze lauweren rusten omdat we ieder jaar dat mooie bezoekersaantal van minimaal 200.000 halen.”

    Dat Kom in de Kas aan een zijden draad heeft gehangen, gaat te ver om te zeggen. Echter, na het afschaffen van het Productschap Tuinbouw was het landelijk bestuur van het jaarlijkse publieksevenement van de Nederlandse glastuinbouw het zat om ieder jaar weer te leuren om voldoende budget dat met het jaar afnam. In zijn laatste jaar als landelijk voorzitter gooide Aad van der Wilt daarom de knuppel in het hoenderhok en wilde van sponsoren een jarenlange commitment. En dat kreeg hij voor elkaar voor de jaren 2019, 2020 en 2021. Hij heeft dus een financieel gezonde organisatie achter gelaten voor zijn opvolger René van Dop die de voorzittershamer in mei 2019 overnam. Voor hem en het gehele bestuur wel de opdracht om noodzakelijke vernieuwingen door te voeren.

    Met een nieuwe uitstraling tracht Kom in de Kas vooral 20- tot 40-jarige stedelingen te bereiken. Verder wordt gepoogd het evenement breder te trekken door ook ketenpartners erbij te gaan betrekken. „Nogal wat uitdagingen die niet van de een op de andere dag zijn gerealiseerd”, verwoordt Van Dop.

     

    Lees het volledige interview met René van Dop vrijdag 7 februari in de Bloemisterij of nu al online.

    guest
    0 Reacties
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties