Meest klantvriendelijk in 2012: Rietveld Bloemisten

Bloemenwinkel Rietveld Bloemisten uit Oosterhout heeft de ‘pluim’ voor de beste klantenbehandeling in 2012 gewonnen. De redactie van Bloem en Blad deelt jaarlijks deze prijs uit aan de meest klantvriendelijke bloemist.

Traditiegetrouw deelt de redactie van Bloem en Blad de pluim voor de beste klantenbehandeling uit, bestaande uit een oorkonde plus taart. De keus wordt gemaakt uit de bloemenwinkels die in het afgelopen jaar bezocht zijn door een anonieme redacteur voor de rubriek ‘Anoniem winkelen’.

Tijd voor de klant
Bij de beoordeling wordt bijvoorbeeld gekeken naar de begroeting, het informeren naar wensen, vragen naar het te besteden bedrag en verzorgingsadvies. Rietveld Bloemisten won de prijs onder meer doordat eigenares Edith de Jong (foto) veel tijd voor haar klant nam. De Jong: “Aandacht hebben voor de klanten hoort helemaal bij onze winkel.”

Eervolle vermeldingen
Eervolle vermeldingen waren er voor De Stijl Floral Design in Nieuwegein, Bloemsierkunst Karin van Sleeuwen in Boekel, FlowersZ Bloemen en Wonen in Rijen, Bloemidee in Breukelen, De Bloemenkelder in Uden, Meent en Bouman Kunst met Bloemen in Veenendaal en Theater van de Bloem in Wageningen.