Zaterdag 16 mei gaan de Mijn Bloemist Pioenweken van start. Hiermee wordt de start van het pioenenseizoen bij bloemisten aangekondigd. De pioenweken vinden voor het derde jaar op rij plaats. Naar verwachting zullen een kleine driehonderd VBW-leden op de campagne inhaken met lokale promoties.
De campagne wordt ondersteund met landelijke communicatie via de kanalen van onder meer Bloemenbureau Holland en Mijn Bloemist. Op vrijdag 8 mei stond bovendien het tv-programma Koffietijd in het teken van pioenen. Sarah Dikker, winnares van Hollands Beste Bloemstylist, liet daar diverse toepassingsmogelijkheden zijn.
Consumenten die tijdens de pioenweken een pioenboeket kopen bij een van de deelnemende bloemisten, ontvangen een wincode. Deze kunnen ze op de website van Mijn Bloemist verzilveren, waarmee ze kans maken op een Mijn Bloemist Bloemencheque van €25. Ook voor VBW-leden gelden tijdens de campagneweken winacties, waarmee zij kansmaken op promotiekits ter waarde van €500.
Puur Pioen
Gekoppeld aan de pioenweken organiseert een collectief van negen bloemisten uit de regio Den Haag – Rotterdam op zaterdag 30 mei het feel good-event Puur Pioen. Tijdens deze dag is bij de bloemisten een pioenkweker in de winkel om uitleg over het product te geven en vragen van consumenten te beantwoorden. Het event wordt omlijst met tal van activiteiten en wordt via diverse media regionaal gepromoot.
Samenwerking
De Mijn Bloemist Pioenweken worden georganiseerd door branchevereniging VBW, FloraHolland en PurE seasonal flowers en ondersteund door de Mijn Bloemist-partners FleuraMetz, Star en V/d Gugten, Bab Star Jr., Kempers Hengelo en Alflora.
Bron en foto: VBW