Mogelijk een extra campagne voor bloemen en planten

    Bloemenbureau Holland is samen met diverse partijen uit de sierteeltsector bezig om een nieuwe campagne te ontwikkelen. Zij willen hiermee extra omzet genereren voor bloemen en planten op het moment dat de meest beperkende restricties omtrent corona opgeheven zijn. Inzet is een campagne na de zomer van 2020.

    Inmiddels is een kick-off meeting per video geweest met 20 vertegenwoordigers van de sierteeltsector, o.a. veredelaars, kwekers, handelsbedrijven, Royal FloraHolland, VBW, Glastuinbouw Nederland en AIPH. Tijdens die bijeenkomst bleek dat er veel bereidheid is om de krachten te bundelen, samen in een campagne te investeren en versnippering tegen te gaan. De bedoeling is om eerst in grote lijnen een campagneplan te maken en dit voor te leggen aan alle partijen. Deze extra campagne wordt mede gefinancierd door de betrokken stakeholders.

    Positief gevoel neerzetten
    Binnenkort wordt het eerste campagneconcept gepresenteerd in een vervolgsessie. In de campagne wil men een positief gevoel laten doorklinken, waarmee wordt ingehaakt op het veranderende consumentengedrag. Bloemen en planten staan volgens de initiatiefnemers voor verbondenheid en voor aandacht en hebben de positieve eigenschap de connectie tussen mensen te benadrukken. De campagne moet bij voorkeur in alle kernlanden (Duitsland, Frankrijk, Nederland en het Verenigd Koninkrijk) kunnen worden uitgevoerd. De startdatum hangt af van wat er wordt besloten over de corona-maatregelen. Inzet is een campagne in de maanden na de zomervakantie van 2020.

    Meer weten of participeren?
    Degene meer info wenst of zich wil aansluiten bij de campagne kan contact opnemen met Simone Dussine, countrymanager Nederland van Bloemenbureau Holland via s.dussine@bloemenbureauholland.nl

    guest
    0 Reacties
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties