Online bloemen kopen? Leuk, maar geen mannending

Mannen zijn echte online shoppers. In 2018 kocht ruim 80% van de mannen wel eens wat via internet, zo blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Bij vrouwen ligt dat percentage op 75%. Maar gaat het om online bloemen kopen, dan laten mannen het op grote schaal afweten. Slechts 9% koopt bloemen online, tegenover 81% van de vrouwen, stelt online bloemenwinkel Topbloemen.nl.

De internetbloemist deed onderzoek naar het online koopgedrag van consumenten en ontdekte dat het hoofdzakelijk vrouwen zijn die online boeketten kopen. Daarnaast blijken er in het online bloemen kopen ook grote verschillen te bestaan naar leeftijdscategorie. De grootste online bloemenshoppers zijn mensen in de leeftijdscategorie 45 tot en met 54 jaar. Zij vormen een aandeel van 28%.

Foto: Shutterstock

Deze leeftijdsgroep wordt op de hielen gezeten door mensen van 55 tot en met 64 jaar. Zij zijn goed voor een aandeel van 27%. De top drie wordt afgesloten door mensen in de leeftijdscategorie 65 tot en met 74 jaar (18%). Daarna volgen mensen in de leeftijd van 35 tot en met 54 jaar (11%) en 25 tot en met 34 jaar (7%).

Jongeren en bejaarden
Jongeren en bejaarden behoren tot de groep die het minst online bloemen koopt. De leeftijdsgroep 18 tot en met 24 jaar heeft een aandeel van slechts 3% en die van 75 jaar en ouder 6%.

Kerst geliefd bloemenmoment
Kerst is een geliefd moment om online bloemen te kopen, zo blijkt uit het onderzoek van Topbloemen.nl. Bijna 83% van de respondenten bestelt in de kerstperiode online bloemen. De ruikers worden daarbij vaak aangeschaft als cadeau voor een ander. Zo’n 55% wil met een bos bloemen laten weten dat hii/zij aan een ander denkt. Ruim 22% bestelt de bloemen voor zichzelf, om het gezellig in huis te maken. Vaak gehoord argument daarbij is dat boeketten en bloemstukken zich uitstekend lenen om kerstelementen in te verwerken.

guest
1 Reactie
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
Ron de Vries
Ron de Vries
5 jaren geleden

en alweer een artikel dat lijkt op een stukje TOPbloemen-reclame….
B&B… blijf jezelf….. of zit er eenTB-huwelijk aan te komen..?