Bloem en Blad Bloemen en planten Plantion introduceert inspiratieplatform Taste the Green

Plantion introduceert inspiratieplatform Taste the Green

0

Plantion introduceert vandaag het platform Taste the Green, een app en website met bloemen- en planteninspiratie voor consumenten. Met het online platform wil Plantion haar inkopende klanten (bloemisten en tuincentra) in staat stellen goed in te spelen op het veranderende koopgedrag van huidige en toekomstige generaties consumenten.

Met Taste the Green haakt Plantion in op de snel toenemende online oriëntatie en besteding van consumenten. Mensen kopen steeds vaker op basis van emotie en het is de kunst om daarop in te spelen. Plantion is op zoek gegaan naar een sierteeltconcept dat aan deze nieuwe wetten voldoet. Taste the Green is het resultaat. Het platform helpt bloemisten hun consumenten te beïnvloeden en verleiden tot aankopen in hun winkel.

Inspirerende blogs

Bezoekers van de app of website kunnen verschillende categorieën aanklikken waaronder bohemian, modern, scandinavian en urban. Elke categorie bevat inspirerende blogs over bloemen en planten binnen het thema. De blogs worden geschreven door influencers op het gebied van interieur en groen. De bloggers hebben vele duizenden volgers op Facebook of Instagram en worden als invloedrijk gezien.

Met Taste the Green biedt Plantion haar kopers de mogelijkheid om specifieke producten op een aansprekende manier in de spotlight te zetten. In een afgeschermd gedeelte van het platform, de Green Market genaamd, plaatst de bloemist de betreffende bloemen of planten. De influencers zien de producten en kunnen aangeven daarover een blog te willen schijven of een vlog te willen maken. Als dat zo is, neemt de influencer contact op met de bloemist en komt langs om het product op te halen. De blog of vlog verschijnt op Taste the Green en wordt daarnaast ook gezien via de sociale kanalen van de influencer.

Focus op de bloemist

Met het online platform Taste the Green wil Plantion haar inkopende klanten (bloemisten en tuincentra) in staat stellen goed in te spelen op het veranderende koopgedrag van huidige en toekomstige generaties consumenten. In dit kader organiseert Plantion sinds 2016 ook social media-cursussen. Een en ander past in de ambitie van Plantion om in 2025 een toonaangevende marktplaats te zijn voor bloemisten en vakhandel in West-Europa.

Zie hier een promo filmpje van Taste the Green.

Reageer op dit artikel

avatar