Vakblad voor de Bloemisterij Markt & Trends Plantion scoort steeds minder echt hoge pieken voor Moederdag

    Plantion scoort steeds minder echt hoge pieken voor Moederdag

    0

    In de aanloop naar deze voor bloemisten belangrijke dag in het jaar was bij Plantion sprake van een sterk oplopende vraag en stijgende prijzen. Wel signaleert de veiling in Ede dat er van echt hoge pieken zoals in het verleden vaak het geval was, steeds minder sprake is. De weekomzet van de marktplaats kwam net zoals vorig jaar uit op € 1,9 miljoen.

    Deze omzet werd gerealiseerd via alle verkoopkanalen, met ook een stevige rol voor de vorig jaar gestarte Plantion Digitale Marktplaats.

    Bij Plantion worden in de week voor Moederdag traditiegetrouw de meeste producten verhandeld. De vraag naar bloemen en kamerplanten komt in deze periode bovenop de al grote vraag naar seizoenproducten (tuinplanten). Wel signaleert Plantion dat er van echt hoge pieken zoals in het verleden vaak het geval was, steeds minder sprake is. De verklaring is dat klanten steeds beter anticiperen, in samenspraak met hun contactpersonen bij Plantion. Desondanks kijkt Plantion tevreden terug op het ongestoorde verloop en de goede resultaten in deze drukke periode.

    In lijn met de afgelopen jaren waren pioenen en rozen voor Moederdag de meest gevraagde snijbloemen. Bij de kamerplanten werd orchidee het meest ingekocht. Naast deze normale gang van zaken noteerde Plantion in de loop van de week wel een opvallend stijgende verkoop van luxere tuinplanten. Verder was er geen sprake van nieuwe trends. Moederdag is een minder ‘kleurspecifieke’ feestdag dan bijvoorbeeld Valentijnsdag of Kerstmis. Rood en roze waren licht favoriet.

    Plantion viert in 2017 ‘100 jaar marktplaats’.

     

     

     

    Reageer op dit artikel

    avatar