Promotie snijorchidee zet cymbidium centraal

Vanaf september start een promotiecampagne voor snijorchidee. De focus ligt op de snijcymbidium. Behalve vakgerichte activiteiten zal ook de consument worden verleid.

Highlights zijn demonstraties op FloraZon Venlo, een nieuwe inspiratiebrochure, een vernieuwde website, een groothandelstest en een bijzondere samenwerking met tijdschrift Margriet.

Op 25 en 26 september verzorgen arrangeurs Konni van Delft en Tim van Leipsig bloemenshows op het FloraZon event in Venlo. Het thema is Winter Colouring en een hoofdrol is hierbij weggelegd voor Cymbidium met een uitgebreid assortiment, ideeën voor winkelpresentaties en vernieuwend bloemwerk. Ruim vijftienhonderd bloemisten zijn uitgenodigd. Op het event presenteert het kwekerscollectief ook de nieuwe inspiratiebrochure voor bloemisten.

Website
De website www.orchids-info.com is uitgebreid met de blog waarin internationale arrangeurs vertellen over Cymbidium en hun creaties tonen in een designdossier. Ook nieuw op de site is de rubriek Vind je Teler.
Bij groothandelaren loopt van oktober 2016 tot april 2017 een test om te kijken hoe de presentatie van Cymbidium kan worden verbeterd. Doel is om met een aantrekkelijke en opvallende opstelling bloemistenaankopen te stimuleren. In de testperiode wordt Cymbidium aangevoerd op water met een kleurige promotiekraag om aandacht te trekken.

Tijdschrift Margriet
In samenwerking met tijdschrift Margriet wordt begin oktober een exclusieve workshop voor lezers georganiseerd bij een Cymbidiumkweker in Rijnsburg. De dames krijgen een rondgang over de kwekerij en gaan aansluitend onder leiding van bloemstyliste Petra van der Veen aan de slag met snijcymbidium.
De campagne is een initiatief van de Nederlandse snijcymbidiumtelers, verenigd in de FloraHolland Product Commissie snijorchidee en wordt uitgevoerd door Fresh Retail. Het is het derde achtereenvolgende jaar dat de campagne plaatsvindt.

Bron en foto’s: Fresh Retail