Promotiecampagne Amazing Amaryllis van start

Om de snijbloem amaryllis (officiële naam: Hippeastrum) meer onder de aandacht te brengen bij bloemisten zijn de telers, verenigd in de FloraHolland Productcommissie Amaryllis, de campagne Amazing Amaryllis gestart. De aftrap vond plaats op dinsdagavond 29 oktober op het Pyramide Event ‘Verfrissend Anders’.

De nadruk van de campagne ligt volgens Iris Tang Yuk van Fresh Retail, die de campagne begeleidt, op promotie voor de snijbloem in het algemeen en specifiek op seizoensverlenging. ,,Nu gebruiken bloemisten de bloem nog vaak alleen in kerstbloemwerk, maar wij willen laten zien dat er prachtige soorten zijn vanaf oktober tot ver in februari.’’
De campagne start het eerst in Nederland en breidt volgend seizoen uit naar Duitsland, en bij voldoende succes nog naar Frankrijk en Groot-Brittannië.

Wedstrijd voor bloemisten
Aan de campagne heeft Fresh Retail een wedstrijd voor bloemisten gekoppeld samen met Dobbe Flowers, Weerman, FleuraMetz en Artho Bloemen. De bloemist die de meeste groei in stelen realiseert over de periode oktober 2013 tot januari 2014 middels inkoop bij de bovengenoemde groothandels, maakt kans op een iPad mini. De winnaar wordt in februari bekendgemaakt.

Hanneke Frankema demonstreerde amaryllisbloemwerk op het Pyramide Event dinsdag 29 oktober. Woensdag 6 november doet zij dit opnieuw op het najaarsevent op Cultra in Aalsmeer (foto’s: Fresh Retail en Cornéline Lanooy).