Royal FloraHolland investeert in digitaal

Om de ambities voor 2020 te halen, gaat Royal FloraHolland volgend jaar alle zeilen bijzetten. CEO Lucas Vos: ‘Volgend jaar gaan we wederom versnellen met de uitvoering van onze strategie richting 2020. We investeren stevig in digitale oplossingen, brengen onze dienstverlening en kosten op orde en gaan efficiënter werken voor onze leden en hun klanten.’

Vos blikte vooruit op de Algemene Ledenvergadering van 8 december. Hij gaf aan dat de veiling wil inspelen op de digitale ontwikkelingen en het feit dat kwekers steeds vaker zonder de veilingklok hun producten aan klanten verkopen. Maar ook wil FloraHolland dat in 2020 meer consumenten meer bloemen en planten kopen.

Omzetstijging
Op de ledenvergadering werd duidelijk dat de veiling 2016 verwacht af te sluiten met een omzet van ruim €4,6 miljard. Dat is een groei van 3,8% ten opzichte van 2015. Ook voor 2017 wordt gestreefd naar een omzetstijging. Die groei zal zich vooral manifesteren in de directe stromen; bloemen en planten die de kweker rechtstreeks verkoopt aan de groothandel, exporteur of retailer. De verkoop van sierteeltproducten via de veilingklok daalt vermoedelijk licht.

Bron en logo: Royal FloraHolland