Hortipoint SIRE noemt bloemrijk corona-initiatief in campagne #Daslief

    SIRE noemt bloemrijk corona-initiatief in campagne #Daslief

    0

    SIRE (Stichting Ideële Reclame) bedankt onder meer op radio en sociale media de kwekers die onverkochte bloemen naar zorgcentra brengen. Het is onderdeel van haar nieuwe campagne #Daslief.

    De campagne #Daslief is vrijdag 27 maart gestart. SIRE haakt in op de Coronacrisis die een enorme impact heeft op ons allemaal. De stichting schrijf op zijn website : „Gelukkig zien we in deze heftige tijd ook een grote saamhorigheid ontstaan. Lieve initiatieven, waarmee we elkaar helpen of een hart onder de riem steken. Grote én kleine gebaren. Mensen die omkijken naar en zorgen voor elkaar. Deze mensen bedanken wij met #Daslief, namens ons allemaal.”

    Inspireren om iets ‘liefs’ te doen

    De nieuwe campagne wijst onder meer op de kwekers die hun onverkochte bloemen naar zorgcentra brengen en buren die boodschappen doen voor elkaar.  SIRE wil mensen die dit soort dingen doen, bedanken voor hun inzet. Daarnaast hoopt de stichting met #Daslief anderen te inspireren om ook iets “liefs” voor hun omgeving te doen en “daarmee het saamhorigheidsgevoel verder te vergroten”, want zegt SIRE-directeur Lucy van der Helm in Volkskrant „Nu zijn er veel initiatieven, maar houden we dit nog drie weken of langer vol? Met #Daslief proberen we iedereen een hart onder de riem te steken.”

    Opgericht in 1967

    SIRE, Stichting Ideële Reclame is een onafhankelijke stichting en is opgericht in 1967 door de gezamenlijke communicatiebranche. Met behulp van campagnes brengen ze maatschappelijke onderwerpen onder de aandacht. Campagnes komen tot stand middels de belangeloze medewerking van de communicatiebranche. Sinds 1967 heeft SIRE 112 campagnes gevoerd. De onderwerpen komen voort uit het SIRE bestuur en vanuit de samenleving (via info@sire.nl). De stichting draait op op donaties van bedrijven, waaronder enkele multinationals.

    Van #Doeslief naar #Daslief

    Vorig jaar vestigde Sire de aandacht op huftergedrag van Nederlanders met de #Doeslief-campagne, nu moedigt de stichting de initiatieven aan die de coronacrisis heeft losgemaakt met de campagne #Daslief, die onder meer zal verschijnen op radio, televisie, posters en sociale media.

     

     

     

     

     

    Hans Neefjes
    Hoofdredacteur Hans Neefjes is sinds december 1999 werkzaam bij het Vakblad voor de Bloemisterij.

    Reageer op dit artikel

    avatar