Studenten trappen Moederdagcampagne af met Anthurium

Ruim veertig tweede- en derdejaarsstudenten van het Clusius College maakten maandag 6 mei een levensgroot bloemenkunstwerk. Onder leiding van floral designer Sarah Dikker gebruikten de studenten hiervoor duizenden hartvormige anthuriums in de binnenstad van Utrecht. Dit deden zij om aandacht te trekken voor een Moederdagcampagne van Nederlandse Anthuriumkwekers.

De studenten zijn van begin tot eind betrokken bij het maken van de enorme bloemencreatie, die als aankondiging dient voor de #mooistemoederdag-campagne, georganiseerd door Anthuriumkwekers. Ter ere van alle moeders kan er op vrijdag 10 mei in winkelcentrum Hoog Catharijne een anthurium worden geplukt voor 1 euro. De gehele gaat naar Orange Babies. Deze ervaring doen de studenten niet op in een bloemenwinkel en dat wil Sarah Dikker hen ook meegeven: ‘Bloemen zijn verbinden; het is de manier om contact te maken. Of het nu in het oog springende creaties of een single bloem zijn: de kracht van bloemen is enorm.’

#Mooistemoederdag is in het leven geroepen om alle moeders éven in het zonnetje te zetten. ‘Het gevoel dat zoveel passanten worden verrast door een hemel van anthuriumbloemen en er dan ook nog eentje mogen plukken, is natuurlijk een feest. De hartvormige bloem is bij uitstek geschikt om cadeau te geven aan je moeder’, aldus Sarah.

De campagne #mooistemoederdag is op 10 mei van 10.00 tot 20.00 uur in winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht.

Bron en foto’s: Stichting Promotie Anthurium

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties