Tulpen- en Vrijwilligersweken bij Mijn Bloemist

Ook in 2014 zal Mijn Bloemist diverse campagnes opzetten, waarmee bloemisten zich lokaal kunnen profileren. In het eerste kwartaal van 2014 zijn dat de Mijn Bloemist Tulpenweken en de Mijn Bloemist Vrijwilligersweken.

In aansluiting op Nationale Tulpendag, 18 januari 2014 op de Dam in Amsterdam, organiseert Mijn Bloemist de Tulpenweken. Deze weken zijn qua opzet vergelijkbaar met de Pioenweken die dit jaar voor het eerst zijn georganiseerd. De Tulpenweken lopen vanaf 18 januari en wijzen consumenten erop dat de tulpen weer verkrijgbaar zijn en dat zij voor een bijzonder tulpenboeket bij Mijn Bloemist moet zijn. De Tulpenweken worden georganiseerd in samenwerking met Tulpenpromotie Nederland, FloraHolland en de Mijn Bloemist-handelspartners.

Vrijwilligersweken
Vrijwilligers zijn bijzondere mensen die klaar staan om anderen te helpen. In de twee weken voorafgaand aan ‘NL doet’ (21 en 22 maart), waarbij vrijwilligerswerk centraal staat, vraagt Mijn Bloemist daarom aandacht voor vrijwilligers. Deze campagne, die loopt van 8 tot 22 maart, beoogt te bereiken dat consumenten op lokaal niveau betrokken vrijwilligers in het zonnetje zetten door hun een boeket van Mijn Bloemist te geven.
Centraal in dit eerbetoon staat de ‘vrijwilligersbloem’ anjer, symbool voor toewijding en bewondering, en om die reden bij uitstek geschikt om vrijwilligers te bedanken.
Deze campagne wordt uitgevoerd in samenwerking met de Anjerpromotiecommissie en de Mijn Bloemist-handelspartners.

Promotie
Voor beide campagnes geldt dat landelijke media zullen worden ingezet om grote groepen consumenten te bereiken. Daarnaast wordt aan geïnteresseerde bloemisten POS-materiaal beschikbaar gesteld, zodat zij ook lokaal op de campagnes kunnen inhaken en de verkoop kunnen stimuleren. Inschrijven voor het POS-materiaal kan vanaf half november.
Foto: Bloem en Blad