De jury van de verkiezing Mijn Bloemist van het Jaar heeft woensdag 19 augustus twintig zomeracties beoordeeld. Het organiseren van zo’n actie was de opdracht in de tweede ronde van de verkiezing.
Negentien bloemisten presenteerden de door hen georganiseerde actie, een bloemist was op vakantie maar deed haar presentatie met een filmpje. Met dia’s, posters, professionele filmpjes of het hele team, lichtten de bloemisten toe wat hun actie behelsde en wat daarvan het resultaat was. Niet altijd was dat resultaat in klinkende munt uit te drukken, al was iedereen ervan overtuigd dat (mits goed voorbereid) acties bijdragen aan het verbeteren van het resultaat. Opvallend was bovendien dat deelnemers de teambuilding als zeer positief hadden ervaren, net als de warme reacties van klanten.
Zware dobber
De jury heeft nu een zware dobber aan het aanwijzen van de drie finalisten. Belangrijk in hun beoordeling wordt de mate waarin de inspanning van de bloemisten in verhouding staat tot het resultaat dat zij hebben behaald. Daarnaast kijken de drie juryleden naar de originaliteit van de actie, de doordachtheid ervan en het enthousiasme waarmee is gewerkt. Begin week 35, vanaf maandag 24 augustus, krijgen drie bloemisten te horen dat zij de finale hebben bereikt.
De jury bestaat uit Francesco de Haan, financieel specialist; Lilian Ebus, winnaar vorige verkiezing en Chantal Riedeman, shopoloog.
Bron en foto: Bloem en Blad