VBW zet in op bewust ondernemerschap en rendement leden

    VBW gaat in de komende jaren inzetten op de ontwikkeling van bewust ondernemerschap en het verbeteren van het rendement van haar leden.

    De nieuwe beleidsroute werd gepresenteerd tijdens het tweejaarlijkse VBW-congres op 21 juni in De Basiliek in Veenendaal. Via ‘STAP’ (Strategische Analyse en Plan) krijgen leden aan de hand van drie stappen inzichten die hen helpen bij het maken van de juiste keuzes en het verbeteren van hun rendement.

    Strategische analyse
    De eerste stap is de strategische analyse, namelijk marktanalyse (hoeveel consumenten zijn actief in het verzorgingsgebied en hoe wensen zij bloemen en planten te kopen?), klantanalyse (via mysteryshopping) en bedrijfsanalyse (algehele winkelbeleving, communicatie en doorlichten van de (jaar)cijfers).
    Stap twee is een strategisch plan: de uitkomsten van de strategische analyse worden met de ondernemer besproken en op basis daarvan wordt een gezamenlijk plan van aanpak opgesteld.
    De derde stap is de realisatie van de geformuleerde doelen. Bloemisten mogen daarbij rekenen op actieve ondersteuning van VBW door middel van het Bloemist Ondernemer Programma (BOP), bestaande uit diverse vormen van persoonlijk advies, trainingen, workshops en ledenservices.

    Gratis voor leden
    De strategische analyse en het opstellen van het plan van aanpak is voor VBW-leden gratis. Activiteiten uit het Bloemist Ondernemer Programma worden waar mogelijk gratis, of anders tegen gereduceerde tarieven aangeboden.
    Marco Maasse, algemeen directeur van VBW: ‘Met STAP willen we bijdragen aan een goede toekomst voor de individuele bloemist en de totale branche.’

    Bron en foto: VBW

    guest
    0 Reacties
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties