’We hebben extra tijd en energie in onze huisbeurs gestopt’

    Omdat Plantarium fysiek niet doorging miste Joh. Stolwijk & Zonen een kans om hun producten aan klanten te laten zien. Daarop zette het bedrijf extra in op hun huisbeurs. „Ik geloof wel in deze opzet”, zegt Johan Stolwijk.

    „We hebben onze oppervlakte en het aantal monsters ongeveer verdubbeld en in plaats van een paar dagen, duurt onze beurs nu twee weken en dat alles bevalt ons goed. We kunnen hier veel meer laten zien dan in een stand bij Plantarium. En als klanten hier zijn, nemen ze ook echt de tijd om bijvoorbeeld een rondje over de kwekerij te maken.

    „We kunnen hier meer laten zien dan in een stand op Plantarium”, zegt Johan Stolwijk. (foto: Ron Barendse)

    Stolwijk ziet dan ook wel toekomst in deze opzet. „In Duitsland zijn huisbeurzen bijvoorbeeld ook al gebruikelijker dan hier. Ik denk dat in de regio Boskoop in potentie zeker tien tot vijftien andere bedrijven of combinaties van bedrijven zijn die een huisbeurs kunnen houden. Ik zie dat als een goede manier om de regio Boskoop op de kaart te houden.”

    Lees meer over beurzen in coronatijd in De Boomkwekerij 19. Over de Najaar Showroom van Groen-Direkt, het digitale Plantarium en over de 12 i-lexit-kwekers die met elkaar een huisbeurs organiseerden. De Boomkwekerij 19 ligt vanaf 11 september bij abonnees op mat. U kunt het artikel ook lezen in ons digitale magazine (met inlog)

    guest
    0 Reacties
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties