Weerman start trainingen voor bloemisten

Bloemengroothandel Weerman in Aalsmeer start in juni met trainingen voor bloemisten en arrangeurs, waarin marketing, bedrijfskundige zaken en inspiratie centraal staan. Het bedrijf wil bloemisten hiermee helpen om zich te onderscheiden van andere verkooppunten.

,,De bloemenbranche schudt op zijn grondvesten. De klokfunctie staat ter discussie, de schakels in de keten vervallen of verplaatsen. De functie van de traditionele verkoopschakels transformeren. Retail neemt een steeds grotere plaats in de B2C markt, bloemisten moeten zich onderscheiden om zich staande te houden’’, aldus Weerman. ,,Door de focus te leggen op de internationale webverkoop in combinatie met een servicepakket van nieuwe diensten voor de bloemist, willen wij een vernieuwingsslag maken.’’
De bloemengroothandel breidt daarom het dienstenpakket uit met trainingen waarbij de bloemist marketing- en bedrijfskundige informatie krijgt of waarbij de inspiratie gevoed wordt met praktische toepassingen van dagelijks voorkomende zaken bij het managen van een bloemenwinkel en het maken van boeketten.

Verkoop-pitch
De eerste training start op 16 juni om 19.00 uur en heeft als thema:
Hoe houdt u uw beste verkoop-pitch? Patrick van Gils van ‘Topprestaties’, vertelt hoe de bloemist meer effect uit verkoopgesprekken kan halen. Zijn motto is Op de zeepkist: laat zien waar jij voor staat en vertel waar jij voor gaat!
De volgende trainingen zijn op 14 juli: maak perfecte foto’s met uw smartphone door Jan de Koning van Bloomtube; 25 augustus: belastingvoordeel ook voor u door Yvo Burkink van belastingtips.nl.

Gratis voor klanten
Deelname voor klanten van Weerman is gratis, niet-klanten betalen €12,50 per persoon. Aanmelden kan via club@weerman.nl, vermeld dan datum, naam en aantal personen. Ontvangst is vanaf 18.30 uur en de training duurt tot ongeveer 21.00 uur.

Bron en logo: Bloemengroothandel Weerman