Weken van de Nederlandse roos van start

Zaterdag 26 september zijn de Weken van de Nederlandse roos van start gegaan; de campagne duurt tot en met zondag 11 oktober. In 150 bloemenwinkels wordt de Nederlandse roos gepromoot.

Tijdens de ‘weken’ vindt de tweede editie van de Mijn Bloemist Weken van de Nederlandse roos plaats, een promotiecampagne waarin aandacht wordt gevraagd voor kwaliteitsrozen van eigen bodem. De campagne is een gezamenlijk initiatief van brancheorganisatie VBW, FloraHolland en de Nederlandse rozenkwekers (verenigd in de collectieven Rosa Holland, Avalanche+ en Rosebrandt).

Lokale acties
Tijdens de campagneweken promoten de deelnemende bloemisten het Nederlandse rozenassortiment via diverse lokale acties en side-events. Daarnaast zijn 25 bloemisten verkozen tot ambassadeur van de Nederlandse roos. Zij zetten ter promotie een rozenkweker in. De kwekers zullen rozen uitdelen aan consumenten, zodat zij kennis kunnen maken met het product.

Bron en foto: VBW