Hortipoint Albert Heijn verkoopt 7% minder bloemen

    Albert Heijn verkoopt 7% minder bloemen

    2

    Albert Heijn heeft zijn fair share in bloemen en planten dit jaar zien dalen van 100 naar 93. Dat blijkt uit de recente cijfers van onderzoeksbureau GfK voor het Versrapport. Dit cijfer betekent dat Albert Heijn 7% minder bloemen verkoopt dan op basis van het marktaandeel kan worden verwacht.

    Albert Heijn staat ermee op een zevende plaats van alle ketens. Deen, Spar en Aldi scoren de hoogste fair shares in deze categorie.

    Test Bloomon-boeketten

    In 4 winkels van supermarktketen Albert Heijn zullen 4 weken lang boeketten van online-bloemenbezorger Bloomon te koop zijn. Het doel van de test is om te bepalen of klanten behoefte hebben aan de boeketten van Bloomon in de supermarkt. De boeketten zullen te koop zijn bij vestigingen van Albert Heijn in Amersfoort, Amsterdam, Breda en Wageningen.

    Van donderdag tot en met zondag kunnen klanten de boeketten kopen. Albert Heijn verkoopt een small en medium boeket en ook 2 vazen. De prijzen zijn gelijk aan de online Bloomon prijzen. Over een maand wordt de test in de 4 winkels geëvalueerd en bepaald of en hoe er een vervolg komt.

    Peter van Leth
    Peter van Leth is vakredacteur politiek en economie bij het Vakblad voor de Bloemisterij. Verdere aandachtsgebieden zijn personeelsbeleid, gewasbescherming, veredeling, groene, perk- en kuipplanten.

    2
    Reageer op dit artikel

    avatar
    2 Comment threads
    0 Thread replies
    0 Followers
     
    Most reacted comment
    Hottest comment thread
    2 Comment authors
    PeterRina pijs,de Vooght Recent comment authors
    nieuwste oudste meest gestemd
    Rina pijs,de Vooght
    Gast
    Rina pijs,de Vooght

    Ik kocht afgelopen weekend bloemen bij Albert Heijn.De kwaliteit valt ontzettend tegen zo jammer als vast klant!

    Peter
    Gast
    Peter

    Waarom AH bloemen moet verkopen terwijl er twee bloemisten in het dorp hun hoofd boven water proberen te houden. OK die enkele bos waarvan reclame gemaakt wordt in het wekelijkse krantje kan ik nog begrijpen, maar de laatste tijd worden er karrenvrachten naar binnen gesleept.
    Van een vakblad als deze begrijp ik niet dat hierin aandacht besteed wordt aan de verkoopcijfers van AH.