Vakblad voor de Bloemisterij Markt & Trends In een Deux Chevaux naar de zonnebloemenvelden

    In een Deux Chevaux naar de zonnebloemenvelden

    0

    Dinsdag 4 juli organiseerden Bloemenbureau Holland en Royal FloraHolland een zogenaamde ‘zonnebloemenrally’. Bloggers, vloggers en redacteuren gingen in een deux chevaux op pad en brachten onder andere een bezoek aan kwekerij Steenwijk Abbenes.

    In de maand juli staat de zonnebloem op de Bloemenagenda. Om PR-waarde voor deze bloem te vergroten heeft Bloemenbureau Holland een promotiecampagne ontwikkeld.

    • Acht deax cheveaux op weg naar kwekerij Steenwijk Abbenes

    • De zonnebloemenrally is een promotieactie voor de zonnebloem, die deze maand op de Bloemenagenda staat.

    • In een speciaal aangelegd zonnebloemenveld op de kwekerij vond de lunch plaats.

    • En daarna was er uiteraard de mogelijkheid om de zonnebloemen zelf te snijden.

    Op 4 juli werd de pers – van redacteuren tot bloggers-  uitgenodigd om een ‘zonnebloemenrally’ in een Deux Chevaux mee te maken. Acht auto’s werden versierd met zonnebloemen en reden, met verschillende tussenstops, naar kwekerij Steenwijk Abbenes. Daar, midden in het zonnebloemenveld, vond de lunch plaats.

    Daarna was er ook nog de mogelijkheid om zelf bloemen te snijden in het veld. Daan Langstraat, campagnemanager bij  Bloemenbureau Holland: „Dit is een toffe, unieke dag en iedereen is met zijn telefoon en camera in de weer. We gaan de komende periode bekijken hoeveel PR dit voor de zonnebloem heeft opgeleverd en welk bereik we hier mee hebben behaald.”

    Cindy van der Zwet
    Is redacteur Markt & Trends bij het Vakblad voor de Bloemisterij. Zij schrijft onder meer over de afzet, marketing en digitalisering.

    Reageer op dit artikel

    avatar