DFG gaat zijn milieu-footprints inzichtelijk maken

    Dutch Flower Group (DFG) wil haar reductiedoelstellingen voor CO2, water en afval meetbaar en inzichtelijk maken. Ze begint met de CO2-emissies van de processen binnen alle DFG handelsbedrijven. Uiteindelijk wil DFG ketenpartners erbij betrekken om emissies van de gehele sierteeltketen in kaart te brengen.

     

    DFG stelt dat vanuit grootschalige retailers er steeds meer vraag is naar inzicht in milieu-footprints en overige duurzaamheidsinformatie van bloemen en planten. Om meetgegevens te beheren en zichtbaar te maken, stelt DFG vanaf heden het Environmental Intelligence Platform van Ecochain beschikbaar voor haar handelsbedrijven en kwekers. „DFG krijgt via Ecochain’s platform een geactualiseerd dashboard van de emissies binnen onze keten, zonder dat daarvoor vertrouwelijke data gedeeld hoeft te worden. De meetinzichten verschaffen daarmee een eerste stap richting het beoogde doel: het verminderen van onze totale uitstoot,” aldus Raimon Loman, CSR (Corporate Social Responsibility) manager bij Dutch Flower Group.

    Behapbaar houden

    De komende maanden gaat DFG de eerste stappen zetten voor de inrichting van de digitale omgeving. Om het behapbaar te houden, richten ze zich in 2020 alleen nog op de directe en indirecte emissies van de processen binnen DFG bedrijven.  Loman. „Voor ons als DFG is het een investering die ons meer detail inzicht geeft, processen verder digitaliseert en tijd gaat besparen, ook gezien onze ambities om te rapporteren en te sturen op de totale impact van onze bedrijfsprocessen.”

    Het bedrijf Ecochain helpt bedrijven via specialisten en softwareoplossingen de ecologische voetafdruk van hun producten, bedrijf en waardeketen te meten en te begrijpen.

    V.l.n.r.: Pieter Leendertse (Ecochain), Raimon Loman (CSR manager Dutch Flower Group) en Henriëtte van Riet (Ecochain)
    guest
    0 Reacties
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties