Hortipoint Dit zet PlusPlants op de Duitse markt

Dit zet PlusPlants op de Duitse markt

0

De Duitse kwekersvereniging PlusPlants liet tijdens haar klantendagen de nieuwste producten voor afzet in Duitsland zien. Plus hoe de kwekers duurzaam produceren.

PlusPlants profileert zich op de Duitse markt met gecertificeerde duurzame productie. Alle leden van de vereniging, negen met boomkwekerij- en bloemisterijproducten, zijn daarom gecertificeerd met GlobalGAP.

Sinds drie jaar organiseert PlusPlants iedere zomer klantendagen bij een van de kwekers. Vorige week was dat bij Freese Gartenbau in Großefehn, Noord-Duitsland, die jaarlijks ruim 1,2 miljoen hortensia’s kweekt.

PlusPlants geeft tijdens de klantendagen openheid over alles, zegt directeur Rupert Fey. „Of het nu ideeën, marketing of nieuwe producten zijn: we bespreken en ontwikkelen alles met onze klanten. Zo hebben we intensief, open en direct contact met elkaar.”

Foto’s: PlusPlants

 

Arno Engels
Arno Engels is sinds 2000 vakredacteur bij De Boomkwekerij. Hij is opgegroeid in de sector en heeft op verschillende boomkwekerijen in binnen- en buitenland gewerkt.

Reageer op dit artikel

avatar