De Boomkwekerij Markt Fotoreportage: Marketing op IPM 2017

Fotoreportage: Marketing op IPM 2017

0

De internationale sierteelt trok afgelopen week massaal naar de IPM om de nieuwste producten en verkoopondersteunende materialen te bewonderen. Een overzicht in vogelvlucht.

Foto’s: Ron Barendse

  • Landgard introduceerde dit Mouse-concept gericht op kinderen.

  • Ook riep Landgard een databank voor fotomateriaal in het leven.

  • Bijvriendelijke rozen van Tantau.

  • Een ander Landgard-concept is Vintage Garden. Onder andere lavendel en roos worden hierin gebruikt.

  • Zu Jeddeloh pakte uit met BrazelBerries. De Jong Plant uit Boskoop brengt deze vanaf dit jaar op de Nederlandse markt.

  • Een schap met verschillende hoogten verhoogt de verkoop in sommige gevallen met 300% ten opzichte van gangbare verkooptafels. Dat zei Michael Loots van Forever&Ever.

  • Op de beurs had een behoorlijk aantal bedrijven aandacht voor local-for-local, zoals bij Landgard waar Deutsche Gartnerware wordt gepromoot.

  • Voor sommige deelnemers is niet local-for-local, maar juist een grotere markt het doel.

  • De Franse deelnemers deden collectief aan branding van hun land. Die chauvinistische Fransen toch...

  • Nou vooruit, Nederland kan er ook wat van.

  • Deze Salix viel net naast de hoofdprijs bij de Show Your Colours Award.

  • Etiketten van steenpapier zijn volgens de makers veel duurzamer dan veel nu gebruikte etiketten.