Gediflora lanceert #flowerboostchallenge in België

    De FlowerBoostChallenge, vorige week gelanceerd door de Van der Ende Groep, is de Nederlandse grens over. De Belgische potchrysantenveredelaar Gediflora wil siertelers via deze actie ook een hart onder de riem steken. Het concept blijft hetzelfde: drie bedrijven uitdagen om bloemen te kopen bij een kweker voor personeel, collega’s, buren, klanten etcetera.

    Gediflora meldt dat het verschrikkelijk is om te zien dat kwekers met hun productie blijven zitten. Daarom wil de veredelaar van potchrysanten hen helpen door de Flower Boost Challenge in België te lanceren. Ze hoopt dat Belgische bedrijven even enthousiast zijn als in Nederland om aan dit initiatief mee te werken. Elien Pieters, zaakvoerder van Gediflora, ging bij een eigen klant, teler Bert Verhelst, plantjes kopen om aan het personeel uit te delen. „Wij willen het personeel bedanken omdat ze in deze onzekere tijden nog elke dag met een glimlach aan het werk gaan”. Gediflora daagde de burgemeester van Staden, Francesco Vanderjeugd, en de bedrijven Agristo en Hurae uit om deel te nemen aan de FlowerBoostChallenge. Zij moeten deze actie via foto’s en berichtjes delen op sociale media met de vermelding #FlowerBoostChallenge en tevens 3 andere bedrijven uitdagen om deel te nemen aan de challenge.

    Minister Carola Schouten van LNV nam de uitdaging al aan. In dit filmpje legt ze uit waarom. Lex van der Ende licht de aanleiding van het initiatief toe. Ook een ander initiatief, redjeboeketje, komt in beeld.

    guest
    0 Reacties
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties