GroenRijk stelt focus op kerstverkopen nog even uit

GroenRijk start 2 september – onder andere via radiospotjes – met de campagne ’Groene Binnenkomers’. Daarmee wil de tuincentrumketen de verkoop van tuinplanten in september meer aandacht geven en de kerstverkopen nog even uitstellen.

„In onze winkels is 1 november de streefdatum om de kerstpresentaties klaar te hebben. Dat is vergelijkbaar met voorgaande jaren, maar duidelijk later dan bijvoorbeeld vijf jaar geleden”, zegt Paula Kruit, formulemanager GroenRijk. „Vorig jaar hebben we proefgedraaid met het thema ’Wissel van het Seizoen’ en dat leidde duidelijk tot meer plantenomzet in september en oktober. Dit jaar zetten we met de actie ’Groene Binnenkomers’ daar nadrukkelijker op in. Groen krijgt bij GroenRijk dit najaar dan ook meer aandacht”, aldus de formulemanager.

Campagne Groene Binnenkomers

De campagne Groene Binnenkomers duurt van 2 tot en met 30 september en is een initiatief van Bloemenbureau Holland en tuinplantenkwekers van Royal FloraHolland verenigd in Stichting Promotie Outdoor. GroenRijk is als retailer bij deze campagne aangehaakt en neemt een deel van de financiering voor haar rekening. Consumenten ontvangen een gratis Elho-bloempot bij besteding vanaf €20 aan buitenplanten.

In De Boomkwekerij 19 leest u meer over dit initiatief. Welke tuinplanten worden bijvoorbeeld gepromoot en wie zijn de leveranciers? De Boomkwekerij 19 ligt 13 september bij abonnees op de mat.

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties