Vakblad voor de Bloemisterij Veilingklok Klokkenwand Veiling Rhein-Maas volledig over op LED

    Klokkenwand Veiling Rhein-Maas volledig over op LED

    0

    De klokkenwand van Veiling Rhein-Maas wordt momenteel volledig uitgerust in LED. Ondanks dat er in de coronacrisis een versnelde digitalisering plaatsvond op de veiling blijft de veiling in Herongen inzetten op fysiek veilen. „De fysieke klok blijft het hart van ons bedrijf”, stellen de directeuren Günther Esser en Cees Hoekstra deze week in de Bloemisterij.

    Door corona versnelde de digitalisering bij Veiling Rhein-Maas. Klanten kochten meer via KOA, klokvoorverkoop en webshop. „Digitalisering in de brede zin was de redding voor klanten en ons bedrijf”, stelt Hoekstra. Ondanks die versnelde digitalisering blijft Veiling Rhein-Maas inzetten op fysiek veilen en rust ze de klokkenwand volledig uit in LED.

    Maandag 22 juni begon ze met de ombouw van de klokkenwand. Woensdag 1 juli draaiden de nieuwe klokken 1 en 2 simultaan mee met de andere zes klokken. Ook de klokken 7 en 8 zijn omgebouwd. Afgelopen woensdag werd er op alle acht klokken geveild. Na de bouwvakvakantie volgt de ombouw van de overige vier klokken. Esser: „Dit is een flinke investering die legitiem is vanuit de overtuiging dat de fysieke klokken nog wel even blijven draaien. Corona heeft hier niets aan veranderd.”

    De ombouw van de wand was overigens ook niet meer te stoppen. De panelen, ter grootte van een A4’tje, waren al met de boot onderweg vanuit China. „Gelukkig maar”, zegt Hoekstra. „Anders waren ze niet meer op tijd hier geweest.” Veiling Rhein-Maas had anders waarschijnlijk een jaar moeten wachten met de ombouw.

    ‘Hart van ons bedrijf’

    Hoekstra: „Wij hebben altijd gezegd dat de fysieke klok het hart van ons bedrijf blijft. Door corona zijn sommige kopers wel gewend geraakt om digitaal op de klok in te kopen. Net als wij ervaren hebben dat we digitaal kunnen vergaderen. Wat we verwachten is dat die klanten twee of drie inkoopdagen digitaal gaan doen, maar de andere dagen naar de marktplaats blijven komen. Het ’live’ zien en aanraken van de producten blijft voor onze klanten toch een belangrijke plaats houden.”

    Hier lees je het volledige artikel met Günther Esser en Cees Hoekstra in het digitale magazine van de Bloemisterij.

    Arie-Frans Middelburg
    Arie-Frans Middelburg werkt sinds 2002 als redacteur bij het Vakblad voor de Bloemisterij. Hij schrijft onder meer over veilingen, logistiek en ontwikkelingen in de sierteelt in het buitenland.

    Reageer op dit artikel

    avatar