Landgard promoot Duits product

    Landgard introduceert tijdens de beurs Spoga + Gafa in augustus het label ’Deutsche Gärtnerware’. Hiermee zet de verkooporganisatie planten van Duitse herkomst in de schijnwerpers.

    Met het extra onder de aandacht brengen van Duits product komt Landgard tegemoet aan de wens van haar klanten. Die zouden volgens de verkooporganisatie een voorkeur hebben voor planten met een Duitse herkomst. Voor Landgard is dit een reden om planten met het label ’Deutsche Gärtnerware’ op de markt te brengen.

    Planten die onder dit label op de markt komen moeten minimaal gecertificeerd zijn volgens Global Gap of MPS. Voor het eerst zullen planten met dit label te zien zijn tijdens de beurs Spoga + Gafa.

    Vraag het de plant
    Tijdens deze beurs is voor het eerst ook het concept ’Frag die Pflanze’ (vraag het de plant) te zien. Via de QR-code die op het plantenetiket staat kunnen consumenten meer informatie over de plant krijgen. Het bijzondere aan het concept is dat consumenten de informatie als gesproken tekst via hun smartphone te horen krijgen en dus niet – zoals gebruikelijk – de informatie van hun scherm moeten lezen.

    Vorig jaar stond Landgard voor het eerst met een orderbeurs op de Spoga + Gafa. Het herfstsortiment van planten neemt op de beurs een belangrijke plaats in.

    De Spoga + Gafa vindt plaats van 30 augustus tot 1 september in Keulen.