Meer bezoekers voor Tuinzaken Retail Experience

    De vorige week gehouden Tuinzaken Retail Experience trok meer bezoekers dan de voorgaande editie. Met ruim 2.300 bezoekers ten opzichte van bijna 2.000 vorig jaar spreekt de organisatie van een flinke stijging.

    Op het evenement voor tuincentra was een duidelijke toename van internationale bezoekers te signaleren uit onder andere België, Duitsland, Italië, Frankrijk, Tsjechië, Zwitserland, Groot-Brittannië en Ierland.

    Prijzen

    Tijdens de voorafgaande feestavond won Intratuin de Tuinzaken Retail Award voor haar concept Leven in de tuin. Volgens de jury zijn binnen het concept veel ingrediënten bij elkaar gebracht. Zij noemt daarbij stimulering van biodiversiteit, ecologisch en biologisch tuinieren, bodem- en dierenleven en wateropvang. Bijzonder noemt de jury dat er flink wat vierkante meters aan de verkoopvloer zijn onttrokken voor het inrichten van het inspiratiehuis met daarin educatieve presentaties en heel veel informatie.

    Koos van Haaster van Tuincentrum De Bosrand ontving de prijs voor de beste retailer van het jaar. Blijven investeren is zijn credo: In 2015 is Tuincentrum Wassenaar uitgebreid. In 2016 was de opening van het nieuwe tuincentrum in Alphen aan de Rijn, de aankoop van een nieuwe kwekerij in Rijnsburg, is een nieuwe huisstijl doorgevoerd en werd een nieuwe samenwerking gestart met Coppelmans en Tuinwereld (BTC Retail).