Nieuwe pilot Veiling Rhein-Maas met`Vandaag voor morgen’

    Veiling Rhein-Maas voert vanaf kalenderweek 13 het nieuwe pilotproject `Heute für Morgen – Vandaag voor morgen´(HfM) uit voor een verwachte duur van twee weken. Ze hoopt zo meer inzicht te krijgen in het gelijkmatig spreiden en ontlasten van logistieke processen.

    In dit pilotproject hebben klanten van de marktplaats de mogelijkheid om narcissen, vaste planten en violen te kopen die nog niet door de aanvoerders naar de veiling zijn gebracht. VRM veilt deze producten  virtueel om 06:00 uur op de klokken 7 en 8. De verkoop van de genoemde producten vindt uitsluitend per CC-container als monster- of grote partij plaats.

    De genoemde producten zijn ook beschikbaar via klokvoorverkoop. De aanvoerders pakken de producten pas na de veiling vers. Ze leveren ze vervolgens tijdens de reguliere aanvoertijden voor de volgende veildag bij Veiling Rhein-Maas aan.

    Uitgebreide evaluatie

    Het doel is om de `HfM´-producten op de volgende veildag tot 06:00 uur bij de betreffende klant af te leveren. Daarna ontvangen de klanten alle andere producten die op die veildag op de veilingklok in het gebruikelijke inkoopproces zijn gekocht.

    Na de pilotfase voert VRM met alle betrokken partijen een uitgebreide evaluatie om te bepalen welke mogelijkheden er zijn om het afleverproces verder gelijkmatig te spreiden. Ook kijkt ze welke logistieke voordelen een aflevering tot 06:00 uur´s morgens de klanten biedt. De resultaten van het pilotproject leveren belangrijke informatie op voor de inrichting van toekomstige veiling- en logistieke processen.

    Veiling Rhein-Maas voerde in het najaar van 2019 al het pilotproject `HfH´ (Heute für Heute – Vandaag voor vandaag) uit en testte het van elkaar loskoppelen van verkoop en logistiek op de veiling. Het doel van het pilotproject `HfH´was om te testen hoe producten – in dit geval Calluna´s en Calocephalus – konden worden verkocht die binnen twee uur na verkoop bij Veiling Rhein-Maas werden aangevoerd. Daar lees je hier in het digitale magazine van de Bloemisterij meer over.

     

    guest
    0 Reacties
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties