Nieuwe website voor consumenten: Boskoopse Fruitbomen

Sinds kort heeft Nico Streng Boomkwekerij een website voor consumenten: Boskoopse Fruitbomen. „Bij Bol.com staan we bovenaan”, aldus Sandra Steenwijk.

Nico Streng Boomkwekerij in Boskoop kweekt met name fruitbomen in pot voor grotere retailers. Toch is het bedrijf dit voorjaar ook begonnen met een website waarop consumenten fruitbomen kunnen kopen. „We denken niet dat we een groot deel van onze productie op deze manier kwijtraken, maar we willen wel testen en ervaren hoe de online-verkoop gaat”, zegt Steenwijk. „We willen consumenten online bedienen. Waarom zou je als consument nog sjouwen met een fruitboom als je deze ook thuis gestuurd kan krijgen?”, aldus Steenwijk.

Leveringen aan klanten van de lokale Rabobank vormde de opmaat voor het initiatief. „Bij iedere hypotheek die zij afsluiten leveren wij aan hun klant een fruitboom. We hebben dus al ervaring met het verpakken van fruitbomen voor consumenten”, aldus Steenwijk.

Boskoopse Fruitbomen richt zich op de cadeau- en relatiemarkt. „Bij Bol.com staan we bovenaan en inmiddels komen er dagelijks bestellingen binnen”, aldus Steenwijk. De verpakte bomen worden via het lokale PostNL-punt naar de klanten verstuurd.

En de naam? „Boskoop is een sterk merk, vandaar de naam Boskoopse Fruitbomen.”

Sandra Steenwijk showt een fruitboom in consumentenverpakking. Steenwijk is echtgenote van Ronald Streng, eigenaar van Nico Streng Boomkwekerij.
guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties