Peter

Het is eindelijk bijna zover!  Nog een kleine twee maandjes en dan gaan we met zijn allen digitaal! En met zijn allen bedoel ik dan alle leden van FloraHolland natuurlijk. En daarna lopen we met zijn allen over van geluk.

’Dit hadden we tien jaar eerder moeten doen’, ’Wat een verrijking’, ’Ik voelde me direct thuis op Floriday’, ’Hoe hebben we het ooit zonder gered?’ Dit zijn vast opmerkingen die we vanaf 1 januari overal gaan horen. Want zoals je vroeger dacht dat je geen mobiele telefoon nodig had, weten we intussen wel beter: de telefoon is onmisbaar. Om een voorbeeld te geven: mijn vriendin heeft in een app al haar kamerplanten een naam gegeven en nu krijgt ze pushmeldingen wanneer ze ’Peter’, haar lievelings-pannenkoekplant, water moet geven.

En nu denkt u dat ik dit allemaal cynisch bedoel? Nee, ik meen het echt. We moeten snel inzien dat we allemaal ’Peters’ in die huiskamers en tuinen krijgen. En daarvoor hebben we data nodig. Wanneer is Peter het best beschikbaar, wanneer is de vraag naar Peter het hoogst, hoe doet Peter het onderweg van kweker naar koper, welke extra’s vinden kopers van Peter leuk? Allemaal info die ons gaat helpen.

Dus kom met zijn allen op Floriday. En ik weet het, het is best een uitdaging om er goed mee te kunnen werken en je moet even door de frustratie heen af en toe. Maar ik zie veel mooie toepassingen zoals een eigen webwinkel, al je aanbod online (ook beter voor je restpartijtjes eigenlijk), mailings, et cetera. We moeten, willen we een innovatieve bedrijfstak blijven.

Want als er één ding is wat al die ’Petertjes’ willen is een makkelijke weg van producent naar consument zonder te veel productie of te weinig rendement, en daar zijn uiteindelijk data voor nodig. Veel data.

Dus, was uw handen, stop met erover mopperen en ga er mee aan de slag. Samen maken we Floriday groot en helpen we Peter, of welke bijnaam u dan ook aan uw product mag geven.

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties