RTL trekt stekker uit Succes Award-verkiezing

    Na een uitzending van tv-programma Rambam op donderdag 12 januari is er onduidelijkheid over de finale van de Succes Award-verkiezing op 2 februari. Mediapartner RTL is per direct met de uitzendingen gestopt.

    Onlangs werd bekend gemaakt dat onder meer in de groensector diverse bedrijven zijn genomineerd voor de Nationale Succes Award-verkiezing. Deze bedrijven zijn allen tot winnaar uitgeroepen in een bepaalde categorie.

    Donderdag 12 januari bracht het tv-programma Rambam naar buiten dat de onderbouwing van nominaties niet deugt. Ze verzonnen een bedrijf en werden branchewinnaar. Succes is te koop, stelde Rambam.

    Selectieproces
    De organisatie van de NBSA stelt dat het overgrote deel van de genomineerden op basis van hun selectieproces en uitnodiging deelgenomen heeft aan de ondernemersprijs. Rambam meldde zich zelfstandig aan en dat gebeurde volgens de NBSA door zich als onderdeel van het gerenommeerde bedrijf Toppot BV te presenteren.

    Na de uitzending van Rambam en het besluit van RTL om zich terug te trekken als mediapartner, beraadt NBSA zich op een vervolg.

    Beperkt beeld
    „We menen dat in de uitzending een beperkt beeld van onze organisatie en van de Succes Award is geschetst. We vinden dit vooral vervelend voor alle deelnemers en overige betrokkenen. Wat dit voor gevolgen heeft voor de deelnemers en de finale van de Succes Award-verkiezing editie 2016 kunnen we op dit moment nog niet overzien.”