Royal FloraHolland en VGB begraven strijdbijl

    Royal FloraHolland en VGB hebben hun ruzie bijgelegd. Ze geven in een gezamenlijk persbericht aan dat de onderlinge relatie op een andere manier vorm gegeven moet worden. Ze spreken over een klant- leverancier relatie.

    In deze relatie kunnen kopers kiezen van welke dienstverlening zij gebruik willen maken. De markt bepaalt aan welke dienstverlening wel of geen behoefte is. RFH heeft aangegeven zijn klantbenadering aan te gaan passen. Ze richt zich meer op maatwerk en op segmentering. De veiling werkt op dit moment plannen daarover uit.

    Foto Shutterstock

    Manifest

    Bestuurders van RFH en VGB hebben afgesproken dat ze de komende weken toewerken naar een manifest. Daarin leggen ze de nieuwe manier van samenwerken tussen VGB en RFH op hoofdlijnen vast. In het manifest maken ze op zowel strategisch, tactisch en operationeel niveau helder op welke terreinen en op welke wijze de VGB en RFH intensief samenwerken. Daarbij gaat het bijvoorbeeld om duurzaamheid, brexit, weerbare sierteelt en arbeidsmarktproblematiek. Daarnaast beschrijven partijen in het manifest hoe de klantenplatformen gaan werken en wat de rol van VGB daarin wordt.

    In de klantenplatformen bespreken VGB en RFH over onder meer koperstarieven, duurzaamheid en digitalisering. VGB zegt daarbij te hechten aan transparantie en voorspelbaarheid voor de kopers. In het manifest leggen partijen verder vast conform welke principes de klantenplatformen werken. Afhankelijk van de klantrelatie voert RFH daarnaast op individuele basis strategische gesprekken. Bovendien levert ze maatwerk om aan specifieke wensen te voldoen.

    De ruzie tussen RFH en VGB zat lange tijd in een impasse.

    guest
    0 Reacties
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties