Succesvol zijn in bloggen en vloggen is een kunst op zich

    Dat was nieuws. Lucas Vos weg bij FloraHolland. Het is financieel directeur Steven van Schilfgaarde die de klus mag gaan klaren. Je krijgt bij dit bericht toch een beetje het gevoel dat de kapitein voortijdig het schip verlaat. Een gevoel dat voorzitter Jack Goossens overigens totaal niet heeft. Hij spreekt verderop in het blad juist van een krachtig besluit en is blij dat Vos voor verbinding in de sector heeft kunnen zorgen.

    De verbinding is er niet altijd meer. Het beeldveilen van planten stuitte onlangs nog op groot verzet. Met een grote diversiteit van telers en klanten valt het ook niet mee om het iedereen naar het zin te maken. Daar liepen zijn voorgangers ook tegenaan. Lucas Vos pakte de zaken in zijn termijn wel anders aan. Neem alleen al zijn vlogs waarin hij het beleid toelichtte en telers en handelaren toesprak. Puur voor het vergroten van de betrokkenheid in de sector. Hij wilde van FloraHolland een club maken waar je bij wilde horen. Noem het gerust marketing.

    Ik weet niet hoe groot de fanbase van Vos is op YouTube, maar er zijn in Nederland ’influencers’ die behoorlijk succesvol zijn en invloed uitoefenen op hun volgers. In dit nummer is te lezen hoe telers handig meeliften op het succes van bloggers, vloggers en instagrammers en zo bloemen en planten tussen de oren te krijgen van de consument. Dit is lang niet altijd gratis. Je kunt tegenwoordig je werk maken van bloggen en vloggen. Het kan maar gezegd zijn.

    Vos stelde vorige week in een persoonlijke vlog iedereen op de hoogte van zijn vertrek bij de veiling. Hij heeft er vertrouwen in dat Van Schilfgaarde de versnelling kan doorzetten en is blij met de continuïteit. Zal dit ook opgaan voor de vlogs? We wachten het nog even af.

    guest
    0 Reacties
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties