’Taart van online wordt alleen maar groter’


Bakker zet volledig in op e-commerce. In oktober is de laatste papieren catalogus voor groenproducten de deur uit gegaan. „We zetten in op waar de groei zit”, zegt Paul Nijhof, mede-eigenaar en algemeen directeur van Bakker.com.

Na de doorstart direct na het faillissement in 2018 zette Bakker al stevig in op e-commerce. Groen is één van de laatste categorieën die online is geactiveerd. Het is een lastige productcategorie. Het gaat om levende en kwetsbare producten; daarom worden er specifieke eisen gesteld aan fulfilment en distributie. „Dat kun je er niet zomaar bij doen, daar moet je verstand van hebben”, zegt Nijhof.

Volgens Paul Nijhof (l) en Stephan Lutke Holzik zit het resultaat van Bakker.com tegen break-even aan. (Foto: Arie-Frans Middelburg)

Wat is de rol van Floriday? En wat doet Bakker.com met Amazon en Bol.com?

Lees het volledige artikel in De Boomkwekerij editie 24. Heeft u een digitaal abonnement? Lees dan nu het complete artikel en meer via mijnboomkwekerij.nl

Geen abonnement? Bekijk hier de mogelijkheden of bel 071-5659644.

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties