Vakblad voor de Bloemisterij Ondernemen Tevredenheid over nieuwe RI&E

    Tevredenheid over nieuwe RI&E

    0

    Uit het klanttevredenheidsonderzoek, dat Stigas jaarlijks houdt, blijkt dat de gebruiksvriendelijkheid van de nieuwe RIE door bijna 80% van de werkgevers als ‘goed tot uitstekend’ wordt beoordeeld. Verder zijn werkgevers tevreden tot zeer tevreden over de ondersteuning door de preventieadviseur. Zelfs 94% beoordeelt de deskundigheid ‘goed tot uitstekend’

    Stigas werkt sinds 2017 met een laagdrempelige RI&E. Een tuinder hoeft niet per se bij deze dienst aan te kloppen, maar belandt er zo goed als zeker. Het is een specialist in agrarische sectoren en nauw verbonden met SAZAS waar veel tuinders verzekerd zijn. Bovendien zijn de kosten gunstig gezien kortingen via Colland, het samenwerkingsverband tussen fondsen en regelingen in de agrarische sector.

    Achter de computer kan een ondernemer met een inlogcode de RI&E doornemen op bedrijfsspecifieke thema’s. Door het beantwoorden van vragen komen risico’s naar voren en wordt gelijk duidelijk of de geconstateerde risico’s ’laag, middel of hoog’ van aard zijn. Dit helpt bij het stellen van prioriteiten, want niet alles hoeft in een keer opgelost te worden. Dit voorwerk maakt ook het aanpakken ervan met een preventie-adviseur van Stigas veel efficiënter.

    De kosten komen neer op € 20 tot € 866, afhankelijk van de bedrijfsgrootte.

    Peter van Leth
    Peter van Leth is vakredacteur politiek en economie bij het Vakblad voor de Bloemisterij. Verdere aandachtsgebieden zijn personeelsbeleid, gewasbescherming, veredeling, groene, perk- en kuipplanten.

    Reageer op dit artikel

    avatar