Tuinbranche Nederland en Vogelbescherming Nederland organiseren in week 44 voor het eerst de Week van de vogels. De actieweek moet meer bezoekers naar het tuincentrum bewegen.
Voor het eerst vindt bij Nederlandse tuincentra de Week van de volgels plaats. Van 27 oktober tot en met 2 november besteden tuincentra exta aandacht aan vogels in de tuin. Zo kunnen consumenten bij tuincentra terecht om meer te leren over vogels in de tuin en welke planten met name geschikt zijn om meer vogels in de tuin te krijgen.
Via landelijke dagbladen, huis-aan-huisbladen en social media zal reclame voor de Week van de vogels worden gemaakt. Ook de tuincentra zelf gaan reclame maken. Daarnaast krijgen tv-persoonlijkheden Romeo Sommers en Rob Verlinden een rol bij de promotie van de week.
Vogels als verkoopargument
Tijdens GrootGroenPlus haakte standhouder Asra Plant al aan bij het thema. Mede-eigenaar Ad van Heesbeen van het bedrijf noemt week 44 een prima week voor deze actie. „De kerstverkoop loopt bij tuincentra in deze periode nog niet zo hard. Voor hen is deze actieweek een goede manier om extra bezoekers naar het tuincentrum te krijgen. Als bedrijf maken wij al langer gebuik van ‘vogels’ als verkoopargument voor onze planten. De Week van de vogels sluit dus prima aan op onze manier van verkopen.”
Kijk voor hier meer informatie.

Asra Plant gebruikt al langer ‘vogels in de tuin’ als verkoopargument. Deze deze dagen in hun stand op GrootGroenPlus nog prominenter dan anders.